Bart Provost

Master Trainer – Coach

Bart Provost

Maya Baaij

Trainer - Coach

Maya Baaij

Geert Borms

Trainer - Coach

Geert Borms

Klantgericht communiceren

Bijna 9 op de 10 mensen zijn bereid om meer te betalen voor een betere klantenervaring. Door te kunnen schakelen in je communicatie, begrijp je wat een klant écht van je verlangt. Een essentiële techniek, want een constructieve klantencommunicatie draagt bij tot een duurzame klantenrelatie.

Herken je deze situaties?

  • Je klant volgt je verhaal volledig, maar haakt op het laatste moment af.
  • Je merkt dat een klant vasthoudt aan zijn eigen standpunt en dat steeds herhaalt.
  • Je klant levert voor al je stellingen een tegenargument aan, waardoor er een ‘pingponggesprek’ ontstaat. 
  • De communicatie verloopt stroef en de klant verheft soms zijn stem.
  • Je klant is niet tevreden met je voorstellen. 

Dan wil je waarschijnlijk dit

Je zit op dezelfde golflengte als je klant en stuurt het gesprek richting een constructieve oplossing. Onprettige reacties kan je steeds kaderen en je weet hoe je luide klanten moet benaderen. Negatieve feedback ontvangen? Dan zie je die niet als een bedreiging, maar als een kans om je klantencommunicatie te verbeteren. Tot slot weet je hoe je impact creëert op je klanten.

In deze training leer je …

  • de verschillen en gelijkenissen tussen interne en externe klanten
  • waarom je bepaalde klanten als ‘moeilijk’ bestempelt
  • het onderscheid tussen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid 
  • weerstanden ombuigen naar een efficiënte samenwerking
  • luisteren naar de prioriteiten van een klant, ook tussen de lijnen
  • ergernissen bij je klant wegnemen
  • aansluiting vinden bij de visie en interpretatie van je klant 
  • hoe constructieve klantencommunicatie bijdraagt aan een duurzame relatie

Interesse?

Je kan deze training volgen als bedrijf, afdeling en team, of zelfs individueel. Door middel van een intakegesprek bekijken we telkens hoe we de training maximaal op jouw noden en wensen kunnen afstemmen, zowel qua inhoud als qua aanpak. Het resultaat? Een training die aansluit op jouw realiteit.

Contacteer ons vrijblijvend voor een voorstel op maat.

bart@braintrain.be +32(0)486-85 15 26

Ja, ik schrijf me in!